Digital strategi

Digital strategi

Att din närvaro på nätet är genomtänkt är av yttersta vikt för att du ska kunna uppnå resultat. Men vad är resultat? Vad ska du mäta för att kunna se om en reklamkampanj är lönsam? Vilken är din målgrupp? Vilka kanaler når du bäst din målgrupp genom? Detta är några av många frågor som din digitala strategi ska kunna besvara. Strategin vi tar fram för dig kommer innehålla saker som nulägesanalys, konkurrensanalys, målgruppsanalys, målsättningar, ansvarsfördelning och handlingsplan.

Sex anledningar till varför du ska ha en digital strategi.

Det blir tydligt vad du vill uppnå med din webbsatsning.

Du får koll på hur konkurrenterna gör på nätet.

Det blir tydligt vem i din organisation som ansvarar för vad.

Du vet vilka kanaler som passar dig bäst.

Du får insikter i vad som driver dina kunder till köp.

Du får riktlinjer för vilket innehåll du kan publicera.

Digital analys

Vi är certifierade i Google Analytics – vi har expertis inom hur vi kan mäta och analysera trafiken till din webbplats. Vi kan hitta viktiga insikter om t.ex din målgrupps beteende, vilka kampanjer som har högst ROI (Return on investment), hur dina kunder och besökare hittar dig, vad som fungerar bra och mindre bra på din hemsida och vilka kanaler du bör satsa på. Med hjälp av vår expertis kan du få beslutsunderlag som hjälper dig att fatta välgrundade beslut kring din marknadsföring – beslut som inte enbart baseras på gissningar och magkänsla.

Vad säger våra kunder?

Varumärke

Varumärkesbyggande handlar om att skapa en relation mellan din målgrupp och ditt varumärke. En relation som gör att de känner igen dina produkter och får dem att föredra dina produker framför konkurrenternas. Ett starkt varumärke attraherar och behåller kunder, samtidigt som det gör att du kan ta ut ett prispremium – ett högre pris för dina produkter än marknadspriset. Digitala kanaler erbjuder spännande möjligheter för varumärkesbyggande. Nöjda kunder sprider positiv word of mouth och hjälper dig nå ut med dina erbjudanden. Att ha många följare, ranka högt i sökmotorer, ha många positiva omdömen på recensionssajter skapar intrycket att ditt företag är ett etablerat varumärke

Vill du veta mer?

Skriv ditt namn och telefonnummer så ringer vi upp dig!

Läs mer här